ניתן להתאים את מערכת ניהול קשרי לקוחות לצרכים ולשיטות העבודה של כל עסק.
הדף הנוכחי מיועד לשתי מטרות –
עדכון השדות בישויות הקיימות.
הגדרת סוגים שונים של ישויות וקביעת שדות בכל סוג של ישות.
כדי להגדיר סוג חדש של ישות בוחרים בכפתור יצירת ישות חדשה. חשבשבת תפתח את חלון הגדרת סוג ישות חדש, בו רושמים את שם ישות (לדוגמה: שיחת שיווק).
סוג שדה מפתח: לכל ישות חייב להיות מפתח ייחודי (כמו מפתח פריט בתנועת מלאי או מפתח חשבון בתנועת הנה"ח).
בשדה הנוכחי בוחרים את סוג האינדקס בשדה המפתח. האפשרויות הן: (1) רציף אוטומטי – שהמערכת תנהל בצורה אוטומטית את הערך בשדה מפתח או (2) הזנת ערך- המשתמש ירשום את הערך בשדה לפי בחירתו. כאמור, כאשר המשתמש רושם את הערך עליו לוודא שהערך ייחודי.
נגיש ללקוחות: לקוחות של העסק יוכלו ליצור את הישות הזו. לדוגמה, מסמנים את הסעיף אם רוצים לתת ללקוחות של העסק (ורק להם) אפשרות לשלוח קריאת שירות דרך האתר של החברה. זיהוי לקוחות העסק מתבצע לפי כתובת הדוא"ל הרשומה בפרטי חשבון לקוח.
נגיש ללקוחות ולמשתמשים חיצוניים: כל מבקר באתר של החברה יוכל ליצור את הישות. לדוגמה, מסמנים את הסעיף אם רוצים לתת למבקרים חדשים באתר אפשרות לבקש הצעת מחיר.
בטבלת סוגי הישויות הקיימים מופיע ליד כל סוג ישות שמקושרת לטופס הכפתור (קישור לטפסים חיצוניים). אם לוחצים על הכפתור נפתח חלון קישור לקובץ חיצוני. ניתן להעתיק את הקישור לטופס או ללחוץ על כפתור הצגת טופס על מנת לצפות בטופס המכיל את כל השדות כפי שהוגדרו בסוג הישות.
לאחר בחירה בכפתור אישור ניתן לראות את הישות בדף הראשי ברשימת סוגי ישויות.
כדי לקבוע את השדות שיהיו בישות זו –
בוחרים בישות מתוך הרשימה. כברירת מחדל הישות כוללת שני שדות: מפתח ותיאור. ניתן לשנות את שמות השדות, אבל לא ניתן לבטל את השדות עצמם. אלה הם שדות חובה.
כאשר סוג הישות הוא נגיש ללקוחות נוספת עמודה שדה דואר אלקטרוני, שדה זה משמש כמזהה הלקוח ולכן לא ניתן לשנות אותו.
סוגי הישויות הקבועות: לקוחות, פגישות, פעילות לקוח, אנשי קשר, לידים ופניות מלקוחות מגיעים עם סט קבוע של שדות ולא ניתן למחוק שדות אלה. בכל סוג ישות אחר, כאמור, ניתן למחוק את כל שדות למעט שדה מפתח ושדה תיאור.
כדי להוסיף שדה מקליקים על כפתור הוספת עמודה.
בחלון בחירת שדות מגדירים את העמודה. הסעיפים הם:
כותרת: שם השדה (העמודה)
סוג שדה
- שדה טקסט: ניתן לרשום אותיות ומספרים כלשהם.
- שדה תאריך – שעה: כאשר בוחרים בשדה תאריך – שעה, אם מסמנים את סעיף שדה התראה, ניתן לקשר את ישות לקמפיין, ולקבוע את המועד של הרצת הקמפיין. לדוגמה, רושמים תאריך, וקובעים שהקמפיין המקושר ירוץ 30 יום אחרי תאריך זה.
- שדה רשימה: בשדה רשימה, קובעים מראש ערכים, ובעת רישום, המשתמש בוחר מהרשימה (לדוגמה רשימת מקצועות).בשדה זה המשתמש שרושם ישות בוחר את הערך מתוך רשימה (בניגוד לשדות האחרים בהם המשתמש רושם את הערך).
- שדה קישור: באמצעות שדה זה ניתן לקשר את הישות לישות אחרת. לדוגמה, מנהלים ישות של לקוחות וישות נוספת של כנסים. באמצעות שדה קישור ניתן לקשר כל אחד מהלקוחות לכנסים בהם הוא השתתף.
- שדה קישור מסמכים: בלחיצת קליק ימני, ניתן להפיק הצעת מחיר חדשה ללקוחות קבועים או פוטנציאליים.
- בשדה זה התוכנה רושמת אוטומטית את המספר המזהה של המסמך (הצעת מחיר) האחרון. אמנם ניתן לרשום בשדה זה ערך, אבל מומלץ לא לעשות זאת.
ביטוי רגולרי: ביטוי המיועד לבדיקת התקינות התחבירית של הערך שרושמים בשדה (בעת רישום ישות). לדוגמה, אם השדה הוא כתובת דוא"ל, יש מקום לעדכן בסעיף זה ביטוי רגולרי שבודק תקינות תחבירית של כתובת דוא"ל. הביטוי ברגולרי צריך להיות ב- JavaScript. ניתן למצוא ביטויים רגולריים ברשת. כמו כן, ניתן למצוא ביטויים רגולריים שכיחים כאן.
הודעת שגיאה לביטוי רגולרי: הודעת שגיאה שתוצג כאשר יש חריגה מהביטוי הרגולרי.
שדה חובה: שדה שלא יכול להישאר ריק בעת רישום ישות.