לידים

כאשר מגייסים לקוחות חדשים נהוג להבחין בין ליד (Lead) לבין לקוח פוטנציאלי (Prospect או Oportunity). ה- Lead הוא השלב הראשון. לדוגמה, אם מקבלים רשימה דרך האינטרנט, אזי בעת שמתקבלים השמות הם בדרך כלל במעמד ליד, כי עדיין לא ידוע עד כמה כל שם הוא "רציני". לאחר שעוברים על השמות ומחליטים במי מהם יש מקום להמשיך ולטפל הם עוברים למעמד של לקוחות פוטנציאליים.

בדרך כלל קולטים לידים ממקור חיצוני. בחשבשבת ניתן לקלוט אותם דרך טופס באינטרנט או מגיליון אקסל. כמו כן ניתן לפתוח אותם באופן ידני.

יש תהליך שבאמצעותו ניתן "לסנן" את הלידים, ואלה שנשארים עוברים להיות לקוחות פוטנציאליים. הרשומה המקורית של הליד עוברת לסטטוס "לא פעיל".

דילוג לתוכן